Ads 468x60px

Wednesday, March 21, 2012

Milan United Kekalkan Kejuaraan



Milan United FC kekalkan gelaran juara
Milan United FC ternyata sukar digugat oleh pasukan lain setelah sekali lagi merangkul gelaran juara pada perlawanan bola sepak 7 Sebelah yang dianjurkan oleh belia kampung Tepoh 15-17hb mac lepas. Venue  perlawanan di adakan di padang Kampung Tepoh Tenom. Dalam pertandingan tersebut sebanyak 16 pasukan telah mengambil bahagian untuk sama berentap pada hari tersebut. Antara pasukan yang menyertai perlawanan tersebut datangnya dari Kampung Pamilaan, Kampung Tepoh, Menara Pamilaan , Senagang, Sigapon, Alab, dan banyak lagi.Tiga pasukan daripada kampung Pamilaan yang turut memberi saingan dalam pertandingan itu adalah  Milan United FC, Milan Junior FC dan Inter Milan FC.

Perlawanan tersebut dijalankan secara liga dan oleh kerana banyak pasukan yang mengambil bahagian, maka ianya dibahagikan kepada 2 kumpulan liga iaitu A dan B. Walaupun terpaksa melalui beberapa konflik permainan, Milan United FC berjaya mengekalkan momentumnya  sehingga berjaya mengheret Ultep FC, sebuah pasukan handalan dari Kampung Tepoh ke pentas final.

Perlawanan antara Milan United FC dan Ultep FC di pentas final berkesudahan dengan keputusan seri 0-0. Kedua-duanya memberikan persembahan serta corak permainan yang sangat menarik dan sengit  namun tanpa sebarang jaringan.. Perlawanan terpaksa ditentukan melalui sepakan penallti yang menyaksikan Milan United FC gah di hadapan dengan kemenangan 3-1 menewaskan Ultep FC. Pengurus pasukan Milan United FC , En Stanly Leo nyata tampak gembira dengan keputusan tersebut kerana pasukannya berjaya mengekalkan kejuaraan.

Sementara dua lagi pasukan dari Kampung Pamilaan , Milan Junior FC dan Inter Milan FC masing-masing mempersembahkan permainan yang berkualiti dengan mendapat tempat ke-3 dan Ke-4. Kejayaan Milan Junior FC meletakkan pasukan di tempat ke-3 secara keseluruhan  memperlihatkan skuad pelapis ini juga  sudah mempunyai beberapa sentuhan yang membanggakan. Skuad pelapis ini dibarisi pemain - pemain lebih muda. Dalam pertandingan tersebut Ultep FC merangkap penganjur perlawanan meletakkan pasukan mereka di tempat yang ke- 2. Satu pencapaian yang baik untuk semua pasukan dari kampung pamilaan setelah bermain secara liga bersama 13 pasukan yang lain. Diharapkan agar kejuaraan serta pencapaian seumpama ini dapat dikekalkan untuk masa-masa akan datang.


Milan Junior FC mencipta kejutan di tempat yang ke- 3

Inter Milan FC menempah nama di tempat yang ke -4


Oleh - Joe Milan

2 comments:

Anonymous said...

Milan mmg mantopss!!

Anonymous said...

kohoi..gumu pamain palapis duyu kio

 
 
Blogger Templates