Ads 468x60px

Saturday, December 17, 2011

Bola Sepak 9 Sebelah Anjuran Komulakan Kg Pamilaan Berjaya

Kampung Pamilaan- Perlawanan bola sepak 9 sebelah yang telah dianjurkan oleh Komulakan kampung Pamilaan pada 16 Disember 2011 dianggap berjaya dan mencapai matlamat. Demikian dinyatakan oleh Ketua Kampung En. Johnny Borok dalam ucapan penutup beliau sejurus selepas perlawanan berakhir kira-kira pada pukul 2.30 petang.

Beliau merujuk kepada penyertaan daripada Kampung Tepoh yang berjaya menghantar dua pasukan selain 4 pasukan daripada Kampung Pamilaan sendiri. Tambah beliau, penganjuran seumpama ini adalah satu aktiviti yang sangat baik. Menurut wakil penganjur perlawanan tersebut saudara Stanley Leo, pertandingan tersebut terbuka kepada pasukan daripada Zon satu, iaitu merangkumi Kampung Mongol, Kampung Pamilaan, Kampung Tepoh dan Kampung Pangalat. Namun hanya pasukan daripada Kampung Pamilaan dan Tepoh sahaja yang berjaya menghantar pasukan.  Menurut beliau, kekurangan publisiti serta mungkin masalah dalaman daripada kampung lain sendiri yang menyebabkan mereka tidak dapat menghantar sekurang-kurangnya satu pasukan. Apa pun bagi beliau, apa yang penting adalah matlamat penganjuran perlawanan tersebut mencapai matlamat iaitu ingin merapatkan lagi hubungan silaturahim antara kampung di peringkat Zon satu.

Anjuran perlawanan bola sepak 9 sebelah tersebut telah ditaja oleh saudara Sukim Sarat manakala AJK penganjur dilaksanakan oleh Komulakan Kampung Pamilaan sendiri. Sebanyak 6 pasukan yang telah berentap dalam perlawanan tersebut iaitu Milan United FC, Milan United Junior, Real Milan, Inter Milan, Ultep FC A dan Ultep FC B. Perlawanan tersebut dijalankan mengikut sistem Liga.Manakala Milan United FC melakarkan sejarah tersendiri apabila sekali lagi berjaya mengekalkan kejuaraan dalam anjuran tersebut. "Kekuatan pasukan Milan United FC memang tidak dapat dinafikan kerana pemain pasukan tersebut terdiri daripada pemain yang sudah berpengalaman bermain dalam mana-mana anjuran di sekitar Zon Satu", Kata salah seorang pemain Real Milan FC.
Berikut merupakan keputusan penuh dalam pertandingan tersebut,

1.Milan United FC (Juara Bertahan)
2.Real Milan FC
3.Ultep FC A
4.Milan United Junior
5.Inter Milan FC & Ultep FC B

Gambar-gambar sekitar perlawanan tersebut





Ketua Kampung En Johnny Borok berucap dalam ucapan perasmian penutup pada perlawanan tersebut.



Sebahagian daripada para pemain yang sabar menunggu sehingga majlis selesai walaupun terpaksa berjemur di bawah pancaran matahari terik. Semangat kesukanan yang harus dicontohi.










En Stanley dan En Emmanuel sedang menyaksikan perlawanan dari tepi padang.











 Ketua pasukan Milan United FC saudara Flismore Martin menerima piala dan hamper daripada En Johnny.








Saudara Rayner Devin mewakili Real Milan FC menerima piala dan hamper selaku penyandang tempat kedua.







  

Ketua pasukan Ultep FC A , Moses Paulus. menerima piala di tempat yang ketiga











Fabian Martin diiktiraf sebagai pemain penjaring terbanyak dalam pertandingan tersebut.








Fabian Martin daripada Milan United FC telah dinobatkan sebagai pemain penjaring terbanyak dalam perlawanan tersebut setelah mengumpul 5 jaringan sekaligus berjaya membawa pulang sebuah stand medal sebagai pengiktirafan kepada beliau.
Ketua Kampung, En Johnny Borok berharap agar anjuran seumpama itu dapat dilaksanakan lagi pada masa akan datang. Majlis bersurai pada pukul 3 petang.




 Oleh Joe Milan.

8 comments:

Anonymous said...

Hebat berita ko joe. bah kasi masuk lagi berita2 yang lain

Anonymous said...

ble thn ni harian express milan united...apapun perlawanan sangat hebat serta pemain memberi komitmen tinggi serta berdisiplin..harap anjuran akan diadakan lg utk masa-masa hadapan..

Anonymous said...

ada juga foto org lama sana,wakil dari JPN tambunan & Bomba keningau...mcm berat ja belari time tu hehehe...

Anonymous said...

Kasi kupas baitu isu-isu sini kampung, biar semua urang nampak.ngam suda ini..

Kampung Pamilaan said...

Kotoluadan do komen2 dikoyu..baa,,isai2 nopo ih haro berita toi ko isu hiti kampung, obuli potodon id email diti Seribandmiland@gmail.com.. maan ku posuango hiti nanti..

Unknown said...

Good job bro! keep updating this site. Sinang2 ati, sila2 la, lawat blg sy pola http://cincaikawkaw.blogspot.com i'll follow you! SUka ni kalo sabahan rajin mau berblogging :-)

Kampung Pamilaan said...

Terima kasih CKK..kotoluadan tu minintong blog dagai. ill follow u too.

Lut said...

terima kasih dgn sessiapa yang terlibat mewujudkn blog utk kg kita..dgn adanya blog ini blh la kita btkr tkr pndpat tuk membahaskan setiap pkara yg bkaitan dgn kg kita kearah kebaikan bersama...disamping itu jga blh la kita btkr tkr info..iyoku ajarang id kg buli jga nanti tau ttg pkmbngan di kg kita kio...pounsikou do tagayo kumaa di minomonsoi do blog kg pamilaan..ramayo tokou blog kg pamilaan supaya oilaan tokou hinongo noh ngawi ot sakag mantad kg pamilaan...

 
 
Blogger Templates